Wednesday, February 4, 2009

Pengalaman yang agak BesT!(04 januari 09)

senanye cite ni dh lme, tp lupe nk kongsi kt blog ni, haha~

awl januari dlu(04.01.09), ustzh khairiah(KISAS) ade mntak ak jd fasi kt skola hi-skool klang utk dak2 fm1 kt sne, for mggu orientasi(ni sume keje abg halim yg bg name ak kt ustzh, adeii). Ustzh pon soh la ajk dlm 4 org lg. Ni la mse ak nk pekene mmbe2 ak ni, hehe. Ak ajk la naufal,zulhilmi,afif fahim n atiq. Senanye suami ustzh jd warden kt hi-skool klang tuh!

Kitorg pon gi la sne utk jd fasi, 3 ari jer pon. Lgpon sume dak fm1 jer.. Pstu bilgn dye pon cume 40 org jer, mule2 ak igt smpe 100 org! Sbb yg kne mggu orientasi ni hnye dak fm1 yg dok asrama jer. Yg dok luar x trlibat pon. So, snng jer la nk kwl. Yg jd lg best nye, warden hi-skool tu mntk kitorg hndle modul tu 100%! Mcm la kitorg power sgt! haha..

Hrpn uzt warden tu hnye satu, uzt tu soh kitorg mmbudayakan kt asrama hi-skool tu sebnyk mne budaye kt KISAS. So slain modul2 yg pnah kitorg wt kt fm4 dlu, kitorg wt la gak tazkira lps maghrib, solat hjt, qiamullail, tazkira brntai(haha~), ta'arof dsb. But, liqa muhasabah?! xde la smpe kt situ, haha.. Tp bnyk modul2 yg pnh kitorg wt x bpe ssuai, coz tu fm4, ni fm1.. Then, kne la perah otak sket.

Tp, bg ak, kitorg dh wt sebaik yg mampu laa..
Alhamdulillah, kalo niat ikhlas, ade la kesan dye kn~

Satu la psnn wt warga KISAS, tgok la sndiri, bru abeh SPM, dh ade msyrkt yg mmrlukan trbiyah dr dak2 KISAS ni. So, brsedia la nnt kt Universit yer!..

5 comments:

Mr. Vogue de Vase said...

korang duk dekat boleh la...

~nazierah~ said...

bgus2...

Saifullah [SwordOfAllah] said...

tu la psl..
kalo ko dok dkt2 sni kompem ak ko che! ko kn mlt0p! keh3~

mynmeisazm :) said...

baguh2

syara said...

besnyer.